duminică, 10 ianuarie 2016

Scurt exerciţiu de mitologie urbană aplicată

Fiind eu mai pletos de nişte mulţi ani şi mare amator de haine de piele, de diverse croieli şi lungimi, sunt foarte familiarizat cu acea categorie de oameni care simt nevoia să comenteze în gura mare, când cineva care li se pare insolit le traversează câmpul vizual. Şi nu, nu este nici pe departe o chestie strict românească, de popor ieşit de curând din totalitarism şi cu mentalităţi remanente din acea perioadă, mi s-a întâmplat şi în Occidentul care, teoretic, respectă mult mai mult individualitatea şi dreptul la propria imagine, cu occidentali nativi.

Dar, ca să fiu sincer, sunt de multe ori amuzat de asocierile care se fac şi le colecţionez mental. Comparaţia cu Iisus Christos, inclusiv în varianta anglo-saxonă de Jesus, este cea mai frecventă, aşadar cea clasică. Dar nici pe departe singura. Probă a debordantei fantezii umane, de-a lungul timpului am fost satana, Jim Morrison, Corbul (filmul "The Crow" cu Brandon Lee în rolul principal), Renegatul (referire la serialul "Renegade" cu Lorenzo Lamas), "Matrix" (mă rog, nu o persoană anume, dar un film în care mai multe personaje purtau parpalace lungi de piele), Rahan, Elvis (?!?), Tudor Vladimirescu, Ştefan cel Mare, ba chiar recent, la o dezbatere televizată la care luam parte, m-am trezit comparat cu... Decebal.

Însă cea mai tare asociere din ultimii ani mi-a fost dat să o aud aseară. Mă grăbeam spre o întâlnire în Centrul Vechi la care mă aflam deja într-o mică întârziere şi un punker afumat bine, nemulţumit că am refuzat să-i donez 5 lei cu ajutorul cărora să treacă la nivelul următor de beţie, mi-a strigat repetat: "Unde te duci, Arsenie Boca?"

Arsenie Boca

Subsemnatul


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu